> Leerwerktraject Online Marketeer

Leerwerktraject Online Marketeer

Basisinformatie

Type traject: 
Leerwerktraject
Functieomschrijving: 

De online marketeer gaat zich voor klanten inzetten om de online marketing activiteiten verder te optimaliseren en te benutten. In deze functie komt de online marketeer in aanraking met de verschillende werkterreinen van de online marketing. Hierbij valt te denken aan de diverse kanalen van social media (Facebook, YouTube, etc. ) Google, emailmarketing, videomarketing, affiliatie, maar ook het opzetten en begeleiden van de verschillende online marketing strategieen en het meten van de resultaten van de diverse online marketing kanalen. De online marketeer kan dus zowel acquirerend, informerend als klant-adviserend actief zijn. 

Binnen de online marketing zijn er verschillende deelgebieden met zo hun eigen karakteristieken en functie-eisen. Binnen dit Leerwerktraject wordt vooral uitgegaan van het deelgebied 'content marketing". 

Contentmarketing:  verstevigt de klantrelatie en draagt bij aan een corporate reputatie. Een goede reputatie vereenvoudigt het vinden van business partners, het bouwen van marktaandeel, het verhogen van de bedrijfswaarde en het aantrekken van getalenteerd personeel. 

Binnen het Leerwerktraject online marketing worden de cursisten opgeleid om de content (websites) van met name MKB-organisaties kritisch te lezen, te analyseren en met verbetervoorstellen te komen. Het speerpunt ligt bij de analyse van de websites, een vervolg is dan ook om de emailmarketing, de nieuwsbrieven en het bloggen en/of vloggen onder de loep te nemen. Als laatste komen de uitingen via Social media aan de orde.  (YouTube, Facebook, etc.)

Binnen deze opleiding ligt het zwaartepunt op de inhoudelijke kant van de diverse aangeboden content (lezen, beoordelen, analyseren, verbeteren) en niet aan de "technische kant"(SEO, SEA, SEP)

Kortom, het werkveld van de online marketeer is binnen het leerwerktraject vooral gericht op content-beoordelingen en analyse en daarna content-optimalisatie. Daarnaast de nodige aandacht voor analyseren en optimaliseren t.b.v. emailmarketing, nieuwsbrieven en blogs of vlogs alsook de diverse uitingsmogelijkheden via Social media kanalen. 

Situatie van doelgroep: 
WIA
WAJONG
Regio: 
Breda
Einddatum: 
01/06/2020

Opleidingstraject

Naam opleider: 
Bikkelz- sociaal ondernemend
Naam opleiding: 
Rensson
Duur opleiding: 
12 maanden (5 maanden theorie, 7 maanden praktijkleren)
Startdatum: 
juni 2019
Soort diploma: 
MBO 3/4
Financiering traject: 
toestemming nodig van uw adviseur UWV

Toelatingseisen

Competenties: 

Goede beheersing Nederlandse taal (lezen en schrijven)

Computervaardigheden

Goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)

Ondernemende persoonlijkheid

Creatief en oplossingsgericht

Zelfstandig en voldoende gedisciplineerd

Zelfstandig en in een groep goed kunnen functioneren

Minimaal MBO 3/4 werk en denkniveau

voldoende "leerbaar"zijn (openstaan voor omscholing

Dienstverband

Meer informatie: 

Het leerwerktraject bestaat globaal uit een periode van 5 maanden theorie en praktijkleren, waarna bij voldoende resultaat in eerste instantie een tijdelijke arbeidsovereenkomst zal worden aangeboden voor de periode van 7 maanden. Naast het praktijkleren, gericht op werk binnen Bikkelz Sociaal ondernemend, kan u het diploma Online Marketing behalen. 

Er wordt uitgegaan van een minimal beschikbaarheid van gemiddeld 16-20 uur per week. 

Het is belangrijk dat u geinteresseerd bent in online marketing, leergierig bent en gemotiveerd om uzelf verder te ontwikkelen. Er worden functiegerichte en/of beroepsopleidende scholingsmogelijkheden aangeboden en een parktijkleerperiode wordt doorlopen, om u te optimaliseren voor deze functie. 

Verder:

  • Er dient een thuiswerkplek mogelijk te zijn
  • Minimaal 16-20 uur per week beschikbaar
  • U heeft een goede internetverbinding
  • Het startsalaris is gebaseerd op het minimumloon